ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ
Το συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τις γυναίκες στην ωριμότητα, για τη γυναικεία φίλία, για τις ακυρώσεις και τις αναπτερώσεις!

Friday, July 27, 2007

Πλανήτης Γή

Μια καινοτομία στη βιβλιοθήκη των Ελλήνων
Της Ιουστίνης Φραγκούλη-Αργύρη

Πώς Βλέπω Μια Ταινία
(Σπουδή στην Τέχνη του Κινηματογράφου)
Του Κωνσταντίνου Σάντα
Μετάφραση: Μαρίνα Τουλγαρίδου
Σειρά Η Ελληνική Σκέψη της Διασποράς
Επιμέλεια: Δρ. Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού
Εκδόσεις Γρηγόρη

Η Ελληνική Σκέψη της Διασποράς είναι μια νέα σειρά που ξεκίνησε στον εκδοτικό οίκο «Γρηγόρης» απο την άφατη αγάπη μιας γυναίκας να αναδαψιλεύει τα κείμενα του κόσμου απο τη μικρή γεωγραφική γωνιά της αναζήτησής της, τη Λευκάδα. Η δρ. Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού με σεμνή αλλά ευρυμεγέθη πορεία στην έρευνα της τοπικής λογοτεχνίας των Λευκαδίων αποδεικνύει τον κοσμοπολιτισμό της επιλέγοντας να τροχιοδρομήσει στην ελληνική βιβλιοπαραγωγή επιστημονικές μελέτες Ελλήνων ακαδημαϊκών, που μπορούν να συγκινήσουν τον καθημερινό αναγνώστη προσφέροντάς του περιπλανήσεις σε κόσμους μυστικούς, ανακαλυφθέντες όμως απο Ελληνες εξερευνητές του λόγου και της τέχνης.

Ετσι η δρ.Κοψιδά-Βρεττού εγκαινιάζει τούτη τη σειρά με το έργο «Πώς Βλέπω Μια Ταινία» του Κωνσταντίνου Σάντα, ο οποίος προσεγγίζει την κινηματογραφική τέχνη μέσα απο διάφορες παραμέτρους: θεωρητικές, αισθητικές, φιλοσοφικές,ιδεολογικές, τεχνικές. Πρόκειται για ένα θεωρητικό οδηγό περί της γένεσης ενός φίλμ ως μορφής τέχνης, για τα κινηματογραφικά είδη, τις κινηματογραφικές τεχνικές και την ιδιαίτερη κινηματογραφική γλώσσα.

Είναι μια ανατομία στην τέχνη του κινηματογράφου σε αναφορά με τη λογοτεχνία, την ιστορία, την κοινωνιολογική ανάγνωση , την τεχνολογία, την πολλαπλότητα και την συνθετότητα της πρόσληψής του απο το κοινό, τη διαδρασή του με τις άλλες τέχνες, την αδάλειπτη διαλεκτική του με τη φαντασία και την πραγματικότητα.

Ταυτόχρονα, στο κάθε κεφάλαιο περιλαμβάνεται μετά την επεξεργασία των επιμέρους ενοτήτων, επιλεκτικός βιβλιογραφικός οδηγός και σχετικές διαδικτυακές διευθύνσεις , προτεινόμενες ταινίες για μελέτη και ένα πλούσιο φωτογραφικό υλικό , διαφωτιστικά σχολιασμένο καθώς και δειγματική σειρά μαθημάτων πάνω σε κλασικές και διεθνείς ταινίες της παγκόσμιας κινηματογραφικής σκηνής.

Ποιός είναι όμως ο Κωσνταντίνος Σάντας; Γεννήθηκε, μεγάλωσε και αποφοίτησε απο το γυμνάσιο Λευκάδας. Πήγε για σπουδές στις ΗΠΑ όπου πήρε διδακτορικό στην αγγλική λογοτεχνία και τη λογοτεχνική κριτική. Δίδαξε ως ακαδημαϊκός σε διάφορα πανεπιστήμια της Αμερικής, ενώ έλαβε αρκετές διακρίσεις κατά τη διάρκεια της καριέρας του. Πολυγραφότατος και πολυπράγμων, έχει δημοσιεύσει μελέτες και επιστημονικά άρθρα στη ελληνική (Νέα Εστία) ενώ μετέφρασε στην αγγλική έργα Ελλήνων ποιητών και συγγραφέων. Απο τη δεκαετία του 90 το ενδιαφέρον του στράφηκε στην τέχνη του κινηματογράφου, την οποία σπούδασε σε διάφορα πανεπιστήμια στην Καλιφόρνια. Σήμερα είναι ομότιμος καθηγητής της λογοτεχνίας και ασχολείται με την προώθηση της έρευνας στο χώρο του κινηματογράφου.

«Πώς βλέπω μια ταινία;», αναφέρει στο εισαγωγικό του σημέιωμα ο συγγραφέας: «Αυτή η ερώτηση έχει πολυάριθμες πιθανές απαντήσεις. Η πρώτη είναι : την προσεγγίζω όπως θέλω. Ο,τιδήποτε σκέφτομαι όταν βλέπω την ταινία, ο,τιδήποτε αισθάνομαι, όποια κι αν είναι τα μηνύματα που παίρνω απ΄αυτην αφού τη δώ -αυτά όλα αποτελούν την προσωπική μου αντίδραση, τη μοναδική αντίδραση στην οποία πστεύω. Αυτό που βλέπω είναι αυτό που πιστεύω πως είναι αλήθεια. Οι δικές μου εντυπώσεις είναι έγκυρες, αυτές έχουν νόημα για μένα.Αν αντιδρούσα με οποιαδήποτε άλλο τρόπο θα πρόδιδα τα ίδια τα προσωπικά μου αισθήματα, τα συναισθήματα και τις σκέψεις μου».

Ο Κωνσταντίνος Σάντας μέσα απο το εν λόγω βιβλίο του απαντάει στην πολυφασικότητα της κινηματογραφικής τέχνης, στην πολυεπίδη διάδραση μιας ταινίας τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο κριτικής. Μπαίνει στα διάφορα μνημειώδη κινηματογραφκά έργα επιχειρώντας εγκάρσια τομή με τρόπο μαγευτικό και πολυδαίδαλο. Το βιβλίο του «Πώς Βλέπω μια Ταινία» είναι μια πραγματική σπουδή στην τέχνη του κινηματογράφου, ενδιαφέρουσα για τους επαϊοντες αλλά και μια αναγνωστική περιπέτεια εμπλουτισμού για τους απλούς θεατές της 7η Τέχνης.

Η δρ. Παρασκευή Κοψιδά-Βρεττού επέλεξε να ανοίξει τη σειρά της «Ελληνικής Σκέψης της Δασποράς» με ένα βιβλίο που προσθέτει στην εμπειρία του γνωσιολογικού αντικειμένου «κινηματογράφος» την επιστημονική τεκμηρίωση σε απλή καθημερινή φόρμα. Οσο για τη μετάφραση της Μαρίνας Τουλγαρίδου, αποδίδει το κείμενο σε ρέουσα ελληνική, παρακάμπτοντας αποτελεσματικά τη δυσκολία των καθαρά αμερικάνικων όρων της κινηματογραφικής τέχνης.

6 comments:

Ελπίδα said...

Πρέπει να είναι ενδιαφέρον βιβλίο!
Θα το πω στην κόρη μου να το πάρει.
Εννοείται πως μετά θα το διαβάσω κι εγώ! Νομίζω πως στη δική της βιβλιοθήκη θα είναι απαραίτητο!
Φιλάκια Ιουστίνη μου! Τι μου κάνεις; Μου έλλειψες!
Πότε θα 'ρθεις;

Justine's Blog said...

Αγαπημένη μου,
Νόμιζα πως μας είχες εγκαταλείψει για το όμορφο χωριό σου. Εγώ δυό βουτιές στις Μπαχάμες και μετά τα κεφάλια μέσα.
Βρίσκομαι σε περίοδο περισυλλογής και αυτοσυγκέντρωσης. Περιμένω να δώ αν μπορώ να ταξιδέψω στην Ελλάδα αυτόν τον Αύγουστο. Κάπως χλωμό φαίνεται προς στιγμήν.
Φιλιά κι ευχαριστώ για την δροσερή ανάσα σου.
Το βιβλίο είναι εκπληκτικό γιατί αναλύει μοναδικά το θέμα του κινηματογράφου. Αξίζει να το έχεις στη βιβλιοθήκη σου και να το μελετάς όταν το χρειάζεσαι.

maxforeigner said...

Καλημέρα. Έπεσα τυχαία στο blog. Θα το παρακολουθώ. Πολύ ενδιαφέροντα όλα όσα γράφετε. Να έρθετε στην Ελλάδα... όσο, και αν, σας πληγώνει... εμάς όλους που ζούμε εδώ μας πληγώνει καθημερινά αλλά την αγαπάμε πάντα και πολύ!

Ελπίδα said...

Γιατί Ιουστίνη μου χλώμιασε το ταξίδι σου; Εύχομαι να ξεχλωμιάσει το συντομότερο! Ακόμα και να μη σε δω, θα ξέρω ότι ήρθες, χάρηκες και γέμισες τις μπαταρίες σου!
Εγώ έχω αφήσει το χωριό στη νεολαία. Είπα να μην είμαι μέσ' τα πόδια τους, με τον όρο βέβαια να μου ποτίζουν τα λουλούδια! Να μην είναι και ο άντρας μου μόνος του!
Θα πάω πάλι, σύντομα, με την μεγαλύτερη φουρνιά σε ηλικία μουσαφιρέων!
Κάποτε Ιουστίνη μου αγοράζαμε διπλά τα βιβλία. Ένα δικό μου, ένα της Λένας. Τώρα άλλαξαν οι εποχές!
Έγινε και το βιβλίο πολυτέλεια!
Φιλάκια κορίτσι μου και εύχομαι να τα καταφέρεις και να ρθεις!
Καλημέρα και Καλό μήνα!
Να είναι ταξιδιάρικος για σένα!

Justine's Blog said...

Αγαπητέ Μάικ,
Καλώς ήρθατε στο μπλόγκ μου. Χαίρομαι που με επισκεφθήκατε έστω και τυχαία.
Η Ελλάδα με πληγώνει, αλλά μου αρέσει. Είνα η ιστορία μου, η βιωματική μου αναφορά, το καλύτερο γεωγραφικό σημείο μου.
Απλώς αυτό το καλοκαίρι κωλύομαι λόγω προβλημάτων. Τον Οκτώβριο ίσως.
Με εκτίμηση

Justine's Blog said...

Αγαπημένη μου Ανάσα ,
Αχρόντισσα του Πηλίου,
Δυστυχώς μια κακή νεράιδα άγγιξε το αυτάκι μου αυτό το καλοκαίρι και δεν θα μπορέσω να έρθω για βουτιές. Πρέπει να περιμένω μέχρι τον Οκτώβριο.
Ετσι είμαι αιαχμάλωτη στο Μόντρεαλ, που όμως μου αρέσει και το αγαπώ.
Να περνάτε καλά και να βουτάτε και για μένα.
Φιλιά