ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ

ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΣΤΗ ΒΕΡΑΝΤΑ
Το συγκλονιστικό μυθιστόρημα για τις γυναίκες στην ωριμότητα, για τη γυναικεία φίλία, για τις ακυρώσεις και τις αναπτερώσεις!

Friday, March 19, 2010

Αυτή την Ομορφη Βραδυά στο Θέμα!

Της Ιουστίνης Φραγκούλη

Αυτό που μου λείπει στη μακρινή και ήσυχη γή του Μόντρεαλ είναι η διάδραση με τους αναγνώστες. Νιώθω πως ζώ σε δορυφορική σύνδεση τη σχέση μου με τα βιβλία καθώς δεν μπορώ να εισπράξω τα συναισθήματα των ανθρώπων που ταυτίζονται με τις λογοτεχνικές μου ανησυχίες.

Σ΄αυτό το ταξίδι μού δόθηκε η ευκαιρία να ζήσω από κοντά τη σχέση με τους αναγνώστες μέσα από την παρουσίαση του βιβλίου «Για την Αγάπη των Αλλων» στο βιβλιοπωλείο Θέμα στο Παγκράτι την περασμένη Τετάρτη. Παρότι η παρουσίαση στο King George ήταν μεγαλειώδης, εμένα με άγγιξε τούτη η σεμνή βραδυά των αληθινών σχέσεων.

Η Θεώνη Μωραίτη και η Μαρία Ρούσσου στο βιβλιοπωλείο είχαν στήσει ένα φιλόξενο σκηνικό για την παρουσίαση του βιβλίου. Η βελουδένια μου Ελένη Γκίκα ήρθε ντυμένη στο κόκκινο βελούδο (κάπως έτσι τη φαντάζομαι όταν συνομιλώ μαζί της διαδικτυακά μακρόθεν) και μίλησε με τα πιο γενναιόδωρα λόγια για το βιβλίο μου. Πόση αποδοχή και αγάπη στάζει ο υπέροχος λόγος της!

Η αδελφική μου φίλη Αγγελική Σπηλιά, φιλόλογος οίκοθεν και καθηγήτρια στο Α Λύκειο Καισαριανής, μίλησε για την τελευταία της λέξη επί του χειρογράφου το περασμένο καλοκαίρι στο Μόντρεαλ στολίζοντας το γραφτό μου με τα ωραία της λόγια.

Μα η συγκίνηση ήρθε από τους ανθρώπους που βρέθηκαν στο κομψό βιβλιοπωλείο του Παγκρατίου. Οι αγαπημένες μπλογκογειτόνισσες, Γιάννα, Ορφια, Κατρίν με γονάτισαν κυριολεκτικά με την παρουσία τους εκεί. Τα δάκρυα κύλησαν από τα μάτια μας, καθώς μάθαμε το δρόμο της φιλίας από μακριά αναγνωρίζοντας η μια στην άλλη την αληθινότητα των λόγων μέσα από τις πύλες του διαδικτύου. Πόσο πολύτιμο είναι αυτό, δεν περικλείνεται σε λόγια!

Η άλλη μου έκπληξη ήρθε με την απρόσμενη παρουσία της συγγραφέως Ελένης Τσαμαδού και του Κίμωνά της. Αυτή η κυρία των Ελληνικών Γραμμάτων με έχει κυριολεκτικά σκλαβώσει με τη ζεστασιά και την αρχοντιά της.

Ο παντοτινός και πολύτιμος φίλος μου ο Στράτος Δουκάκης ή Μηθυμναίος έτρεξε κοντά μου, το ίδιο και ο κολλητός μου Κώστας Παλάκας με την κοινή ιστορία από το βίο μας στο Μόντρεαλ. Ανάμεσά μας βρέθηκε η παρεπιδημούσα εν Ελλάδι φιλενάδα του Μόντρεαλ Ευαγγελία Τσαλκίδου, η οποία φέτος διδάσκει σε λύκειο της Αθήνας.Παρούσα ήταν και η αναδεκτή μου Μαρία Διαμάντη. Αγαπητική εισβολή έκανε η Τέτα μας, που ήταν η αγκαλιά και η φτερούγα μας στα φοιτητικά χρόνια της Αθήνας. Τι συγκίνηση Θεέ μου.

Η αγαπημένη μου φίλη και εκδότρια Νίνα Ψυχογιού βρέθηκε μαζί μου να μοιραστεί αυτές τις μοναδικές στιγμές στηρίζοντας το έργο μου κι εμένα την ίδια.

Μα η πιο δυνατή συγκίνηση ήρθε από μια υπέροχη παρουσία, τη Μαίρη Κοντονικολάου, που δεν τη γνώριζα παρά μόνο από μια πρόσφατη κριτική της για το βιβλίο. Ηρθε και μου συστήθηκε σεμνά, έκανε όλο το ταξίδι από το Παλαιό Φάληρο για να με συναντήσει. Ο άντρας της διακριτικά μαζί της, αρωγός και φωτογράφος των στιγμών μας.

Η Μαίρη διάβασε πρώτα το μυθιστόρημα «Για την Αγάπη των Αλλων» κι ύστερα ανέτρεξε στα «Ψηλά Τακούνια Για Πάντα» και στο «Πετάει, πετάει το σύννεφο». Τα έφερε όλα μαζί της για να τα υπογράψω. Τα λόγια της με άγγιξαν , η παρουσία της έδωσε δικαίωση στις γραφές μου. Αυτή η στιγμή δε μετριέται με λόγια. Τα δάκρυα έμειναν βουβά στις κόχες των ματιών μου. Την ευχαριστώ για όσα μου χάρισε.

Ευχαριστώ το βιβλιοπωλείο Θέμα, την Θεώνη Μωραϊτη, τη Μαρία Ρούσσου, τη Ματίνα Μωραϊτη την Κατερίνα Ρούσσου και όλα τα παιδιά που με αγκάλιασαν αυτή την άκρως συγκινητική βραδυά στη ζεστή ατμόσφαιρα του περιφερειακού βιβλιοπωλείου, που αποτελεί θύλακα πολιτισμού σε μια από τις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές του Κλεινού Αστεως.



Τετράδα κοριτσιών. Οι βιβλοπώλισσες Μαρία Ρούσσου και Θεώνη Μωραϊτη, η υποφαινομένη και η εκδότρια Νίνα Ψυχογιού
Μια γελαστή παρέα. Απο αριστερά Η συγγραφέας Ελένη Τσαμαδού με τον Κίμωνά της, η φιλόλογος Αγγελική Σπηλιά, η αφεντιά μου και ο Στράτος Δουκάκης. Στο πίσω μέρος η κατερίνα Κανελλοπούλου και η Ορφια!!!
Η καθηγήτρια πληροφορικής Ανδριάννα Τζωρτζάκη με την αντιδήμαρχο Βύρωνα Μαρία Αδαμοπούλου
Ο κολλητός Κώστας Παλάκας αναπολεί το Μόντρεαλ μετά την εγκατάστασή του στην Αθήνα
Η λογοτέχνις, βιβλιοκριτικός και φίλη Ελένη Γκίκα, η συγγραφέας Ελένη Τσαμαδού, οι μπλογκογειτόνισσες Γιάννα και Κατρίν, ο Στράτος Δουκάκης και η Ορφια
Ο συγγραφέας και ζωγράφος εκ Λευκάδος ορμώμενος Γιώργος Φερεντίνος
Ο διανοούμενος Αλέξανδρος Μπέτσης
Μια παρέα
Η Ματίνα μωραίτη έκανε την εισαγωγή στη βραδυά
Η μαίρη Κοντονικολάου απογείωσε τα συναισθήματά μου
Οι δύο αιώνιες φίλες
Με την εκδότρια Νίνα Ψυχογιού
Ανάμεσα στην Αννα Βαλαβανίδου (δροσοσταλίδα μου!) και τη βελούδινη Ελένη
Κι εδώ ανάμεσα στην Αγγελική Σπηλιά και Ευαγγελία Τσαλκίδου
Με τη βαφτιστήρα μου Μαρία Διαμάντη και την ιδοκτήτρια του βιβλοπωλείου Θέμα Θεώνη Μωραίτη.

Με τις καθηγήτριες Βασιλική Γάτα, Βάσω Τσουμπού και Ανδριάννα Τζωρτζάκη

19 comments:

δεσποιναριον said...

Α! τι ομορφα! Παντα τετοια Τζουστινακι μου. Καλη επιτυχια στα βιβλια, και παντα καλα συναπαντηματα με φιλους μπλογκερς και φιλους παλιους. Την αγαπη μου και γλυκα φιλια. Καλη συνεχεια στο "ευρωπαϊκο οδοιπορικο"

ΛΕΝΑ ΜΑΝΤΑ said...

Ήταν σαν να ήμουν εκεί! Αυτό το βιβλιοπωλείο, έχει κάτι μαγικό τελικά! Έχω κάνει από τις πιο ωραίες παρουσιάσεις μου, με ζεστασιά και φιλική ατμόσφαιρα. Τόσο η Μαρία όσο και η Θεώνη, αγαπούν αυτό που κάνουν και κρατούν υψηλά το επίπεδο της δουλειάς τους. Είμαι σίγουρη οτι γέμισε η ψυχή σου Ιουστινάκι!

ΓΙΑΝΝΑ said...

Ιουστινη μου, ηταν μια πολυ ζεστη βραδια.Συναντησα παλι ξεχωριστους ανθρωπους και ενοιωσα σαν στο σπιτι μου.Για μενα ειναι πλουτος αληθινος οι σχεσεις που εχω δημιουργησει σ'αυτον εδω το χωρο.
Ευχαριστω που μου εδωσες μια καινουρια ευκαιρια και ευχομαι ολοψυχα το αστερι σου να λαμπει για πολυ ακομα.Φιλια πολλα!!!!

orfia said...

Ιουστινη μου...σε ευχαριστω και εγω μετην σειρα μου για την ζεστασια που ενοιωσα στην ομορφη αυτη γωνια με ανθρωπους που σε αγαπανε και αγαπουν να σε διαβαζουν..!! Χαρηκα τοσο που σε ξαναειδα...μαζι με τα κοριτσια-φιλεναδες απο το διαδικτυο.!!! Να μας ξαναρθεις...!!!!!!
Φιλια πολλα αγαπημενα

pylaros said...

Μέσω του φακού, σας καμάρωσα από μακριά, αλλά μου λείπει η επικοινωνία, άρα μήπως είναι το βαρύ πολιτικό κλίμα της πατρίδας μας,

Χαιρετισμούς, πάντα με αγάπη

Γαβριήλ

katrine said...

Αυτό είναι αλήθεια που λες Ιουστίνη μπονίτα, ήταν πολύ ζεστά και πραγματικά δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε ,να ξεκαρδιστούμε. Σα κοριτσόπουλα δεν ησυχάσαμε όλες!!

Σ ευχαριστώ για τη όμορφη και φιλόξενη βραδιά, σ ευχαριστώ για την προσοχή που έδωσες,τις επεξηγήσεις, και την αγκαλιά σου. Εδώ θα πω πως,πως ορισμένους ανθρώπους αξίζει να τους γνωρίζεις από κοντά. Η άποψη που δημιουργουμε απ τη μακρινή επικοινωνία διαφέρει απ τη προσωπική επαφή. Αξιζε το κόπο.

Εύχομαι να συνεχιστεί η επιτυχία και ν αγγίξει τα ύψη!!
Φιλιά γλυκά.

Αστοριανή said...

..."Πεταλούδες" πολύχρωμες, του μυαλού και της καρδιάς...
Ιουστίνη μου/μας...
Ελένη Γκίκα,
Ελένη Τσαμαδού-Κίμωνα,
κι όλες οι πανέμορφες Ελληνίδες που γέμισαν την ψυχή μου Πατρίδα,
να έχετε πάντα τόσο ευτυχισμένες ώρες για τις δημιουργίες σας...

Κι ο Στράτος, ο φίλτατος! "Πανταχού παρών"
(Μα ήταν δυνατόν να λείψει!!!)

Ιουστίνη μου, χάρηκα με την χαρά σου,
περιμένω σε...
Υιώτα
"αστοριανή"
ΝΥ

Μηθυμναίος said...

Είναι η αύρα σου, αγαπημένη μου φίλη, που μας καλεί πάντα κοντά σου.
Δε σε χόρτασα στο πάρτυ σου, βλέπεις και θέλησα να βρεθώ δίπλα σου και την Τετάρτη στο βιβλιοπωλείο «Το Θέμα».

Μας κερνάς τόσα, μα τόσα με την ανθισμένη ψυχή σου, τη γλυκιά και αληθινή καρδιά σου, την ευγένεια και τη γενναιοδωρία σου, τη φιλία και την παρέα σου!

Χαρά αναπάντεχη για μένα να ξαναδώ και ν’ ακούσω τη «βελουδένια» πράγματι Ελένη Γκίκα και τη φιλόλογο κ. Αγγελική Σπηλιά. Να συναντήσω και πάλι την αγαπημένη μου Άννα Βαλαβανίδου, τη κ. Τσαμαδού και το σύζυγό της.
Ευτυχία κι ευλογία να συναντάς τέτοιους ανθρώπους!
Όπως όμορφο ήταν και η γνωριμία μου με τις τρεις καταπληκτικές κυρίες όπως οι bloggers Κατρίν, Όρφια και Γιάννα!

Να είσαι καλά και να εισπράττεις πάντα αγάπη φιλιά και ζεστές αγκαλιές!!!

Paramythou said...

Κρίμα που δεν τα κατάφερα να είμαι μαζί σου κυρα μυθιστορού! Ξέρω οτι κάνατε ωραία παρέα, πάντα τέτοια λοιπόν!!!
η παραμυθού

Mary Kontonikolaou said...

Ηταν μεγάλη χαρά για μένα η ευκαιρία να σε γνωρίσω από κοντά.

Απολαυσα την όμορφη βραδιά και τη ζεστή ατμόσφαιρα που δημιούργησε η ξεχωριστή παρουσία σου.

Σ'ευχαριστώ πολύ για τα γλυκά λόγια που έγραψες για μένα και το συζυγο μου.

Σου εύχομαι κάθε επιτυχία σε όλα τα βιβλία σου, που θεωρώ οτι το καθένα είναι ξεχωριστό και ιδιαίτερο.

Να περάσεις καλά στη συνέχεια του ταξιδιού σου και θα σ'ακολουθώ μέσα από την μπλογκογειτονιά σου.

Justine's Blog said...

Δεσποινάκι μου,
Σ' 'εχω χάσει η άπιστη της Ελλάδας. Γυριστρούλα παιδί μου, απο Λευκάδα σε Ρόδο και Παρισάκι στην προοπτική μας.
Πολύ ρουτινιάρικο το ευρωπαϊκό οδοιπορικό, όπως κι εσύ έχεις δηλώσεις.
Φιλάκια

Justine's Blog said...

Αγαπημένη μου Λένα,
Μας έλειψε η πληθωρική παρουσία σου και εκείνη του αγαπημένου σου συζύγου. Αλλά καταλαβάινω το πρόβλημα της απόστασης.
Ναι, η ΄Θεώνη και η Μαρία είναι οι πρέβσειρες των βιβλίων μας στο Βύρωνα και το Παγκράτι. σπουδαίο πράγμα να αγαπούν τα βιβλία οι ίδιοι οι βιβλιοπώλες!

Justine's Blog said...

Γιάννα μου γλυκεια,
η δυνεύρεσή μας μού έδωσε αληθινή χαρά, καθώς ξέρω πως μέσα στις τόσες ασχολίες σου βρήκες το χρόνο νάρθεις να με δείς. Κι αυτό για μένα είναι πολύτιμο!
Φιλί

Justine's Blog said...

Ορφια μου,
Εγώ σας ευχαριστώ όλα τα κορίτσια για την παρουσία σας σ΄αυτή τη μικρή γωνιά. Η αληθινότητα των αισθημάτων και των συνευρέσεων τελικά διαπιστώνεται στους μικρούς αγαπημένους χώρους.
Ε'υχομαι την επόμενη φορά να πιούμε καφεδάκι μαζί.
Φιλί

Justine's Blog said...

Αγαπημένε Γαβρίλη,
Το κλίμα εδώ είναι όντως βαρύ, ο κόσμος καταπιεσμένος απο τα μέτρα κι απο το ρόλερ κόστερ της Ευρώπης. Δεινή η θέση της ελλάδας, στ' αλήθεια.
Τον Απρίλιο θα σμίξουμε, ελπίζω.
Φιλί ηλιόλουστο

Justine's Blog said...

Αγαπημένη μου Κατρίν,
Για μένα ήταν μεγάλη χαρά να σας δώ όλες απο κοντά. Να νιώσω πως πήρατε το χρόνο που δεν έχετε για να πούμε δυό κουβέντες παραπάνω.
Ειλικρινά, αυτή η φιλία μέσα απο τους πυλώνες του διαδικτύου είναι τόσο σημαντική για μένα εκεί στην ξενητειά.
Φιλί της άνοιξης

Justine's Blog said...

Στράτο πολυαγαπημένε μου,
Η παρουσία σου στη ζωή μου είναι μοναδική. το χαμόγελο, η ανοιχτή αγκαλιά σου, η φιλία σου, είναι μοναδική και σπάνια στους χαλεπούς καιρούς μας.
Σ΄ευχαριστώ που ήσουν κοντά μου και πάλι.
Φιλί

Justine's Blog said...

Μαιρού Παραμυθού,
Ηταν πολύ ωραία βραδυά, απ΄αυτές που αξίζει να ζείς για να βλέπεις αληθινά πρόσωπα και να επικοινωνείς μαζί τους.
Δεν ειδωθηκαμε πολύ αλλά ήταν αρκετό που σε είδα.
Φιλί

Justine's Blog said...

Γλυκειά μου Μάιρη,
Η δική σας παρουσία με συγκίνησε ώς τα ακροδάχτυλά μου, με έκανε να νιώσω πως υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν να διαβάζουν σε βάθος και να ταυτίζονται με τα βιβλία.
Πολύ σ΄ευχαριστώ για τη χαρά που μου δώσατε οι δυό σας στο Παγκράτι.
Φιλί ανοιξιάτικο της Αθήνας